Szolgáltatókereső

Településkereső

 

Támogatók:

mksz logo

upc logo

tvo-logo

mkm logo2

mipszi logo

Nagyon szeretik a tévét a magyarok

Kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé Magyarországon, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a kínálat, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra.

A magyar nézők 86 százaléka fizet elő kábeles vagy műholdas adások vételére; Európában ez átlagosan 65, világszerte pedig 72 százalékos. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat globális felmérése.

A válaszadó magyarok 3 százaléka fizet online „video on demand" szolgáltatásért, és ez is megerősíti a korábbi állítást, hiszen a VOD használatának átlaga Európában 11, míg hatvanegy vizsgált országban globálisan 26 százalékos. Ebből a szempontból Észak-Amerika és Ázsia-Óceánia vezeti a rangsort 35, illetve 32 százalékos aránnyal.

Amíg globálisan az összes válaszadók többsége, 68 százaléka mondja azt, hogy nem tervezi lemondani a hagyományos műsorvételt azért, hogy csak online szolgáltatást vegyen igénybe, addig egyharmaduk (32%) megszüntetné a kábeles vagy műholdas kapcsolatát. Magyarországon viszont a válaszadók 84 százaléka szándékozik hagyományos szolgáltatójánál maradni. Az európai átlag hasonló, 83 százalékos. Figyelmet érdemel itt egy újabb kutatási eredmény az USA-ból, amely szerint azok közül, akik azt mondták, hogy lemondanák a hagyományos műsorvételt, nagyon kevesen váltották valóra tervüket.